sobota 23. dubna 2016

Omáčka z králíka

Kde jsou ty časy, kdy se u nás 

chovali králíci ve velkém.

 Výborné, kvalitní domácí masíčko 

a z něj plno dobrot .... řízečky, 

pečené maso, ragú, ale i takové 

specialitky jako králičí šunka, 

klobásy, paštiky ... a moje 

oblíbená králičí omáčka. Dnes 

jsem si ji zase po nějaké době 

zopakovala, moje děti ji mají 

stejně rády jako kdysi já, když 

ji vařívala moje babička ...

OMÁČKA Z KRÁLÍKA

Z králíka odřežeme zadní i přední kýty, hřbet a ocásek. Toto použijeme na jiný pokrm (např. pečení, smažení atd.). Zbude nám celý předek z králíka, hlava a vnitřnosti. Toto vše dáme do studené vody, které ovšem dáme jen nutné množství, aby vývar byl co možná nejsilnější. Osolíme, přihodíme bobkový list, několik kuliček celého pepře a nového koření a vaříme. Asi v polovině vaření přidáme kořenovou zeleninu a vaříme do měkka. Poté scedíme, vývar zachytíme, maso obereme, nakrájíme na kousky a vrátíme do vývaru. Můžeme tam vložit i uvařenou zeleninu, ale ji dávám pryč. Omáčku zahustíme 33% smetanou, ve kterém jsme rozmíchali hladkou mouku a dostatečně provaříme. Pokud děláte větší množství omáčky, klidně dejte i 2 smetany, ať ji máte dobrou Emotikona smile. Omáčku přisladíme, popřípadě i přisolíme a připepříme a před samotným koncem varu okyselíme octem.
Podáváme s houskovým knedlíkem, ale u nás v rodině to všichni jedí s čerstvým chlebem.
Emotikona smile Omáčku přisladíme, popřípadě i přisolíme a připepříme a před samotným koncem varu okyselíme octem. Podáváme s houskovým knedlíkem, ale u nás v rodině to všichni jedí s čerstvým chlebem.

Dobrou chuť !!!





Žádné komentáře:

Okomentovat