čtvrtek 9. července 2015

Pomalý hrnec - krkovička na hořčici a cibuli

Pomalý hrnec mám už přes rok a tak mohu hodnotit. U mě si své NEJ zajistil na přípravu masa. Masíčko z tohoto hrnce je dokonalým požitkem, delikatesou, pochutnáním. Navíc bez nějakého extrémního hlídání či obav, že se to připálí. 


Tentokrát jsem se dala do přípravy 3 silnějších plátků krkovičky. Plátky jsem nařízla po obvodě, aby se nekroutily, klouby ruky jsem maso mírně naklepala. Osolila, opepřila čerstvě mletým pepřem a namazala hořčicí. Maso jsem dala chvilku odpočívat (ne do lednice). 


Mezitím jsem vytáhla nádobu z pomalého hrnce a postavila na sporák. Rozehřála jsem máslo s troškou oleje (aby se nám samotné máslo nepřepalovalo) a vhodila do toho nahrubo nasekané 2 větší cibule a osmažila pěkně do světlehněda. Pak jsem na ten výpek šupla plátky masa a opekla po obou stranách. Mírné přípečky nejsou na závadu, právě naopak - udělají jedinečnou šťavu. Jakmile jsem byla spokojená s výsledkem, vložila jsem nádobu do pomalého hrnce, dolila asi 1 dc vody a dala pomalit na 2. stupeň (high) na 2,5 hodiny. V průběhu vaření maso obrátíme, aby se dusilo z obou stran rovnoměrně. 


Měkké maso jsem vyjmula z hrnce a dala do alobalu, aby zůstalo teplé. Štávu s cibulí jsem propasírovala přes síto a dala znovu ohřívat. Pokud to máme moc řídké, dohustíme bramborovým škrobem. Těsně před koncem varu, zjemníme šťávu troškou smetany a dál již nevaříme.
V této finální fázi můžeme šťávu ještě dochutit solí a pepřem. Podáváme s vařenými brambory a okurkovým nebo zelovým salátem.







Žádné komentáře:

Okomentovat